Kłopoty z kokonami

kratosPS
Posty: 5
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Kłopoty z kokonami

Postautor: kratosPS » 02 kwie 2019, 17:35

Witam, jestem początkujący i prowadzę pierwszy sezon reprodukcji. W inkubatorach mam już kokony i część się wyklula parę nie. Te co się wykluly zjadają powoli inne kokony. Jest to normalne czy trzeba coś z tym zrobić?
R E K L A M A
mxb56
Posty: 77
Lokalizacja: łódzkie
Hoduję: Müller

Re: Kłopoty z kokonami

Postautor: mxb56 » 02 kwie 2019, 18:06

Kolego kratos niestety taka kolej rzeczy. Można nawet zauważyć, że większe osobniki zjadają mniejsze. Kanibalizm wśród ślimaków jest normalny. W miarę jak dorastają proces ten zanika.
kratosPS
Posty: 5
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Re: Kłopoty z kokonami

Postautor: kratosPS » 02 kwie 2019, 18:53

Aha, czyli potrafią zjeść np połowę kokonow z inkubatora? Ile straty jest w tym?
mxb56
Posty: 77
Lokalizacja: łódzkie
Hoduję: Müller

Re: Kłopoty z kokonami

Postautor: mxb56 » 03 kwie 2019, 07:21

Bez przesady nie zjedzą ci wszystkiego. To raczej pojedyncze sztuki, ale staraj się w jednym inkubatorze trzymać kokony tylko z jednego dnia, żeby nie dokładać do pełnego z innych dni. Wtedy jest większe ryzyko, że taki proceder będzie miał miejsce.
Edi1403
Posty: 22
Lokalizacja: Polska
Hoduję: Müller

Re: Kłopoty z kokonami

Postautor: Edi1403 » 07 kwie 2019, 14:27

Hej, mija 21 dzien od zlozenia pierwszych kokonow w inkubatorze. Jajka wykluwaja sie nierownomiernie, niektore calkowicie wyklute a niektore nawet nie zbrązowialy jeszcze(ten sam inkubator). Inkubatory sa w pomieszczeniu reprodukcyjnym. Na wieczkach jest rosa tak jak byc powinno. O co chodzi ? wyklutych kokonow nie ma za wiele, kilka wyklutych i kilka brazowiejacych. Przezroczyste kokony nie wykluja sie, to wiem ale takich mam bardzo malo. Ktos mial podobnie? Dlaczego tak sie dzieje? Za sucho, za zimno? Temperatura dzien 17-18stopni, noc 15,5-17stopni.
mxb56
Posty: 77
Lokalizacja: łódzkie
Hoduję: Müller

Re: Kłopoty z kokonami